سیاستهای دسترسی به ارسال پیامک در سامانه پیامرسان دانشگاه
بهمنظور صیانت از اطلاعات تماس کاربران دانشگاه و تضمین به روز ماندن این اطلاعات، واحدهای دانشگاه در صورت داشتن مجوزهای لازم تنها از طریق سامانه پیامرسان دانشگاه تهران امکان ارسال پیامکهای سازمانی به گروههای مختلف دانشگاه مانند اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان را خواهند داشت. لیست گروه کاربران مخاطب را میتوان به دو طریق وارد کردن شماره مخاطبین (بهصورت فایل اکسل) یا انتخاب فیلترهای مناسب از بین فیلترهای موجود در این سامانه تعیین نمود. لازم به ذکر است، اطلاعات تماس کلیه کاربران بهصورت برخط و از طریق سامانه انتشار تغییرات دانشگاه از سامانههای مرجع بهروز میشوند.
۱-۱- سیاستهای ارسال پیامک
۱- سطوح ارسال پیامک به کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان برای واحدهای مختلف در جدول ۱ شرح داده شده است.
جدول ۱- سطوح ارسال پیامک
امکان ارسال پیامک به واحدها |
کل دانشجویان دانشگاه |
همه اعضای هیئت علمی |
همه کارمندان دانشگاه |
دانشجویان واحد |
اعضای هیئت علمی واحد |
کارکنان واحد |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
نام حوزه |
واحد سازمانی |
||||||
حوزه ریاست |
اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی |
ü |
ü |
ü |
- |
- |
- |
سازمان خدمات دانشجویی |
üõ |
- |
- |
- |
- |
- |
|
سازمان توسعه و سرمایهگذاری |
- |
ü |
ü |
- |
- |
- |
|
مرکز ارزیابی کیفیت |
ü |
ü |
ü |
- |
- |
- |
|
معاونت بینالملل |
اداره کل برنامهریزی و همکاریهای بینالمللی |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
معاونت آموزش |
اداره کل برنامهریزی و نظارت آموزشی |
ü |
ü |
- |
- |
- |
|
مرکز یادگیری الکترونیکی |
üõ |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
|
اداره کل خدمات آموزشی |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
||
معاونت پژوهش |
اداره کل برنامهریزی و نظارت پژوهشی |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
ü |
اداره کل خدمات پژوهشی و انتشارات |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
||
کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تأمین منابع علمی |
õ |
õ |
õ |
- |
- |
ü |
|
معاونت فرهنگی |
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی |
ü |
ü |
ü |
- |
- |
- |
معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات |
اداره کل برنامه، بودجه و تحول سازمانی |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی |
üõ |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
|
معاونت اداری مالی |
اداره کل منابع انسانی |
- |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
اداره کل امور رفاهی |
- |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
|
اداره کل مالی |
- |
õ |
õ |
- |
- |
- |
|
دفتر حقوقی |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
اداره کل طرحهای عمرانی و پشتیبانی |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
مرکز آموزشهای ضمن خدمت |
- |
üõ |
üõ |
- |
- |
- |
|
نهاد رهبری |
- |
ü |
- |
- |
- |
- |
|
پردیسها و دانشکدهها |
- |
- |
- |
ü |
ü |
ü |
|
واحدها، مراکز و مؤسسات |
- |
- |
- |
ü |
ü |
ü |
[۱] علامت ü نشاندهنده دسترسی به پنل و علامتõ نشان دهنده مجوز ارسال پیامک از طریق سامانه (وب سرویس) است.
[۲] این دسترسی شامل کارمندان اداره کل خدمات آموزشی و کارمندان آموزش پردیس / دانشکدهها است.
[3] این دسترسی شامل کارمندان اداره کل خدمات آموزشی و کارمندان آموزش پردیس / دانشکدهها است.
[4] این دسترسی شامل دبیران پژوهشی و دبیر نشریات در پردیس / دانشکدهها است.
۲- سایر واحدهای متقاضی ارسال پیامک عمومی باید محتوای پیامک و لزوم ارسال آن به گروه مورد نظر خود را به روابط عمومی دانشگاه اعلام نمایند تا بر اساس آئیننامه ارسال پیامک عمومی نسبت به ارسال یا عدم ارسال آن تصمیمگیری و اقدام شود.
۱-۲- روال صدور مجوز استفاده از سامانه
۱-۲-۱- مراحل ایجاد دسترسی به سامانه پیامک
۲-۱- ایجاد حساب کاربری در سامانه پیامک، مستلزم درخواست رسمی بالاترین مقام مسئول هر واحد است که از طریق سامانه گردش مکاتبات برای مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی ارسال میگردد.
۲-۲- پس از تأیید، واحد متقاضی با مراجعه به آدرس http://ims.ut.ac.ir/، نامه درخواست دسترسی به سامانه (پیوست ۱) و تعهدنامه استفاده از سامانه (پیوست ۲) را دریافت، تکمیل و نسخه چاپی امضا شده آن را برای مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی ارسال مینماید.
۲-۳- به منظور فعالسازی حساب کاربری، واحد متقاضی باید مبلغ ۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (پنج میلیون ریال) بهعنوان اعتبار اولیه خود در سامانه، جابهجایی اعتبار بهحساب مرکز فناوری اطلاعات نماید.
۲-۴- سپس، حساب کاربری بر اساس سامانه احراز هویت برای نماینده معرفی شده، ایجاد میگردد.
تبصره: ارسال پیامک از سامانه پیامرسان، بر اساس دادههای موجود در سامانه و فیلترهای تعریفشده جهت مشخصکردن مخاطبین پیامک (دانشجویان، کارکنان، اعضای هیئت علمی) انجام میشود. در صورت عدم وجود دادههای موردنظر در سامانه، ارسال پیامک از طریق فایل اکسل نیز امکانپذیر است که مستلزم درخواست رسمی از جانب بالاترین مقام مسئول واحد به مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی و تأیید ایشان خواهد بود.
۱-۲-۲- درخواست افزایش اعتبار سامانه
افزایش اعتبار در سامانه، مستلزم درخواست رسمی بالاترین مقام مسئول است که از طریق سامانه گردش مکاتبات برای مرکز ارسال میگردد. پس از جابهجایی اعتبار مورد نظر بهحساب مرکز، افزایش اعتبار برای حساب کاربری اعمال میگردد.
۱-۳- میزان و هزینه ارسال پیامک
۱- هر پیام متناسب با اندازه متن آن (بر حسب تعداد حروف) ممکن است متشکل از یک یا چند پیامک باشد. هر بخش معادل یک پیامک در پیام است. بیشینه تعداد کاراکترها در بخش اول ۷۰ کاراکتر، از بخش دوم به بعد ۶۶ کاراکتر و در کل پیام ۶۴۰ کاراکتر است.
۲- هزینه ارسال پیامک بر اساس قیمت اعلامشده توسط شرکت پشتیبان، تعداد پیامک مورد نیاز اعلامشده و طول پیامک ارسالی محاسبه میگردد.
۳- پس از ایجاد حساب کاربری، کاربر سامانه قادر خواهد بود تا اطلاعات حساب خود را، از جمله تعداد پیامکهای ارسالی و مانده اعتبار، در سامانه مشاهده کند.
۱-۴- خطوط خدماتی و تبلیغاتی
به هر حساب کاربری ایجاد شده در سامانه، خط یا خطوطی جهت ارسال پیامک تخصیص داده میشود. خطهای اختصاصی از دو نوع خدماتی و تبلیغاتی میباشند.
۱- خطوط تبلیغاتی، خطوطی هستند که پیامکهای ارسالی از آنها به سیمکارتهایی که دریافت پیامک تبلیغاتی را غیر فعال کردهاند، تحویل داده نمیشود. ارسال پیامکهای تبلیغاتی (مانند اطلاع رسانی درمورد برگزاری همایشها، دعوتنامه کنفرانسها و …) و تجاری (مانند برگزاری دوره یا کارگاه آموزشی با ذکر هزینه ثبت نام و…)، تنها از طریق این خطوط امکان پذیر است.
۲- خطوط خدماتی، خطوطی هستند که صرفاً جهت ارسال پیامک به شمارهای خاص و بهمنظور اطلاعرسانی مورد استفاده قرار میگیرد و ارسال پیامک با استفاده از این خطوط بهتمامی مشترکین حتی کسانیکه دریافت پیامکهای تبلیغاتی را غیرفعال کردهاند نیز امکانپذیر است. ولی ارسال پیامکهای تبلیغاتی و تجاری از خطوط خدماتی مجاز نیست و تخطی از این امر شامل جریمههای سنگین مالی (۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و بیشتر، با توجه به متن و تعداد پیامکهای ارسالشده) از سوی همراه اول میشود که پرداخت جریمه بر عهده واحد متخطی خواهد بود. لذا، واحد متقاضی دسترسی به سامانه پیامک باید بر اساس خدمات پیامکی موردنیاز خود اقدام به انتخاب نوع خط تبلیغاتی و یا خدماتی نماید.