بیانیه ماموریت

بیانیه ماموریت

مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران، با تکیه بر نیم قرن تجربه ارائه خدمات فناوری اطلاعات در فضای آموزش عالی کشور و با بهره‌گیری از مجموعه قابلیت‌ها و شایستگی‌های دانشگاه تهران، مسیر آینده خود را مبتنی بر تحقق اهداف زیر قرار داده است:

۱- استقرار حاکمیت فناوری اطلاعات به‌منظور ارتقای جایگاه علمی دانشگاه تهران به‌عنوان دانشگاهی بین المللی و پیشرو در منطقه و یکی از دانشگاه‌های برتر جهان؛

۲- ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، از مسیرهای متنوع اما یکپارچه، روزآمد، پایدار و امن برای همه ذی‌نفعان دانشگاه؛

۳- تسهیل فناورانه پایش، راهبری و کنترل کیفیت خدمات در دانشگاه؛

۴- بهره‌گیری مؤثر از فناوری اطلاعات به‌منظور پشتیبانی از فرآیندهای اصلی و پشتیبان دانشگاه؛

۵- فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم به‌منظور ارائه جامع خدمات فناوری اطلاعات بدون وابستگی به پلت‌فرم (بن سازه) خاص؛

۶- مدیریت کارا و اثربخش داده‌، اطلاعات و دانش در سطح دانشگاه با نگاهی جامع‌، یکپارچه و نظام مند؛

۷- تسهیم دانش انباشته در مرکز در قالب مشاوره به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و آموزش عالی کشور؛

۸- حضور فعال و اثربخش در نهادهای عالی سیاست‌گذاری فناوری اطلاعات کشور؛

به‌منظور تحقق این اهداف و ایجاد الگویی برتر در حوزه ارائه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات، لازم است تا این مرکز با دقت روندهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ملی و بین المللی را رصد و با درک به‌هنگام فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه، زیرساخت‌های لازم را برای استقرار نظام حاکمیت فناوری اطلاعات در دانشگاه تهران فراهم آورد. بدین‌منظور این مرکز متعهد به ارائه خدمات زیر می‌باشد:

۱- نیازسنجی، تحلیل، طراحی، برنامه‌ریزی و تأمین زیرساخت سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، شبکه و امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه؛

۲- تدوین و ابلاغ برنامه‌ها، استانداردها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران؛

۳- نوآوری و ارتقای کیفیت و کمیت ارائه خدمات دانشگاه با فراهم آوردن خدمات یکپارچه و روزآمد فناوری اطلاعات؛

۴- طراحی، راه‌اندازی و مدیریت مرکز داده اصلی و مرکز داده پشتیبان دانشگاه؛

۵- طراحی، استقرار و مدیریت سامانه یکپارچه دانشگاهی به‌منظور ارتقای فضای یادگیری، تحقیق و کار کاربران (دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی) دانشگاه؛

۶- تأمین پهنای باند وسیع، پایدار و در دسترس؛

۷- پاسخ‌گویی و رفع مشکلات حوزه فناوری اطلاعات (سخت‌افزار، نرم‌افزار، شبکه و امنیت) کاربران دانشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن؛

۸- راه‌اندازی نظام هوش سازمانی؛

۹- استقرار نظام جامع آماری دانشگاه؛

۱۰- استقرار نظام مدیریت امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات؛

۱۱- ارائه خدمات آموزش فناوری اطلاعات؛

۱۲- توجه به یادگیری مستمر و ارتقای توانمندی‌ها فنی و مدیریتی همکاران مرکز؛

۱۳- پایش و تضمین کیفیت داده و اطلاعات در کلیه مراحل فرآیندهای سازمان؛

۱۴- توسعه روابط حرفه‌ای، مسئولانه، پایدار و دوستانه میان همکاران مرکز؛

۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۵


تعداد بازدید:۴۴۴