میز خدمت دانشگاه

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۷ کد : ۱۹۲۷۹ اخبار فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۵۷۶
میز خدمت دانشگاه

میز خدمت چیست؟

میز خدمت به عنوان تنها نقطه تماس بین ارائه‌کننده خدمات و کاربران تعریف شده است. یک میز خدمت معمولی، رویدادها و سفارشات را مدیریت می‌کند و امکان ارتباط با کاربران را فراهم می‌نماید.

به بیانی ساده‌تر میز خدمت یک مرکز ارتباطی است که در آن مشتریان (که می‌تواند کارمندان یا دیگر ذینفعان باشند) از ارائه‌دهندگان خدمات IT کمک می‌گیرند. این کمک می‌تواند حل یک مشکل یا پاسخگویی به درخواست خدمات باشد. اما این کمک‌ها هر چه که باشد، هدف از میز خدمت، ارائه به موقع خدمات باکیفیت به مشتریان است.

میز خدمت فعالیت‌های مختلفی را شامل می‌شود، از جمله: مدیریت درخواست سرویس، مدیریت حوادث، مدیریت دانش، self-service و گزارش‌دهی. ارتباط با مشکل و حتی تغییر پروسه مدیریت در میز خدمت روی می‌دهد.

میز خدمت با ارائه حل مساله به مشتریان یا مدیریت درخواست سرویس، دانش دپارتمانی را ایجاد کرده و مدیریت می‌کند. به مشتریانی که می‌خواهند مشکلشان سریع و به طور مستقل حل شود، self-service را پیشنهاد می‌کند. میز خدمت می‌تواند چیزی بیشتر یا کمتر از این باشد، اما مهم این است که روشی مشتری‌محور، سرویس‌محور و بسیار قوی از ارائه کمک از سوی IT به مشتریان است.‌

منبع: Irandnn


( ۷ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.