مصاحبه با رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال؛ از آینده یادگیری الکترونیکی تا جزئیات برگزاری اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۵ کد : ۱۹۰۴۷ اخبار فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۲۴۸
دکتر فاطمی، رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی این مرکز، ضمن بیان دیدگاه خود درباره آینده یادگیری الکترونیکی، از انگیزه و محرک اصلی برای برگزاری اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال و جزئیات این جشنواره می‌گوید.

دکتر سید امید فاطمی، طی مصاحبه‌ای با روابط عمومی مرکز فناوری‌های دیجیتال دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال که «آینده یادگیری الکترونیکی به چه شکل خواهد بود؟» گفت: تعبیر من این است که ما باید آینده یادگیری را «مفیدش» کنیم؛ یعنی محتوای خوب بسازیم، فعالیت محوری و یادگیری محوری را در آموزش به کار بگیریم، دستاوردهای یادگیری را بشناسیم و دیجیتال را هم به کار ببریم و شبکه محوری را اولویت قرار دهیم تا دانشجویان بتوانند با هم مباحثه داشته باشند. در این برنامه، یادگیری الکترونیکی نقش بسزایی دارد؛ چرا که می‌توانیم محتوا و فعالیت‌های الکترونیکی خوبی تولید کنیم. بنابراین من فکر می‌کنم یادگیری الکترونیکی در آینده نقش دارد؛ اما یادگیری حضوری هم جای خودش را دارد.
رئیس مرکز فناوری‌های دیجیتال افزود: در زمینه یادگیری الکترونیکی و فناوری اطلاعات، دانشگاه تهران کمک و همکاری بسیاری با سایر دانشگاه‌ها انجام داده است.
ایشان در توضیح انگیزه اصلی برای برگزاری اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال بیان کرد: در مدتی که به دلیل شیوع کرونا، آموزش مجازی جای خود را به آموزش حضوری داده، تجربه‌های خوبی در این زمینه کسب شده است که می‌توانیم آنها را در آموزش حضوری هم به کار ببریم. به علاوه ما باید بدانیم که آموزش حضوری و الکترونیکی در آینده به شکل خواهد بود؟ مشخص است که انگیزه اصلی برای برگزاری این جشنواره، به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها، ایده‌ها و همفکری در خصوص آینده یادگیری الکترونیکی است. همچنین ما باید در راستای دانشگاه دیجیتال حرکت کنیم و برگزاری جشنواره فناوری دیجیتال هم به همین منظور بوده است.
دکتر فاطمی در خصوص معرفی کارگاه‌های همایش یادگیری الکترونیکی گفت: چند کارگاه تاکنون کاندید شدند مانند: کارگاه برگزاری کلاس زنده در محیط ادوبی کانکت ، کارگاه نحوه فعال کردن دانشجویان در کلاس الکترونیکی، کارگاه بازی گونه سازی (gamification) و کارگاه فعالیت روحی-روانی استاد و دانشجو در دوران کرونا. البته جزئیات بیشتر در این باره به زودی در وب‌گاه https://digital.ut.ac.ir منتشر خواهد شد.


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.