در اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال چه خبر است؟

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۲ کد : ۱۸۹۷۶ اخبار فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۳۴۸
دکتر سید امید فاطمی، رئیس مرکز فناوری دیجیتال دانشگاه تهران و دبیر جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال، ضمن ارائه شرح خلاصه از جشنواره گفت: قصد داریم گفتمان دانشگاه دیجیتال با اجرای این جشنواره در دانشگاه فعال شود.
در اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال چه خبر است؟

دکتر فاطمی، رئیس مرکز فناوری دیجیتال دانشگاه، در توضیح برگزاری اولین جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال گفت: «یک جشنواره اصلی به نام جشنواره دانشگاه تهران دیجیتال وجود دارد که دوم تا یازدهم شهریورماه برگزار خواهد شد و برای اولین بار است که این جشنواره برگزار می‌شود. سه برنامه زیر مجموعه این جشنواره هستند که شامل: ۱. همایش یادگیری الکترونیکی: تجربه‌های زیسته، ارزیابی و آینده‌نگاری ۲. جشنواره یادگیری الکترونیکی و ۳. جشنواره فناوری‌های دیجیتال است».
ایشان در شرح محورهای جشنواره افزود: برای همایش یادگیری الکترونیکی فراخوان مقاله ارسال شده است و تا ۸ مردادماه فرصت دریافت مقاله (تا ۱۵ مرداد تمدید شد) وجود دارد. این مقاله ها داوری می‌شوند و در همایش ارائه می‌شوند. کارگاه، سخنرانی کلیدی و میزگرد از دیگر برنامه‌های همایش یادگیری الکترونیکی می‌باشد. در جشنواره یادگیری الکترونیکی آثار برتر انتخاب می‌شوند و معرفی می‌شوند. این جشنواره دو قسمت دارد: در بخش اول آثار برتر (ترجیحاً از سمت دانشجویان) و در بخش دوم دوره‌های الکترونیکی برتر انتخاب می‌شوند. در بخش اول فراخوان برای ۱۶ نوع اثر مانند اینفوگرافیک، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، اپ موبایل و… در نظر گرفته شده است. مهلت ارسال این آثار تا ۲۰ مرداد است و جوایزی به برگزیدگان اعطا خواهد شد. در بخش دوم جشنواره یادگیری الکترونیکی، دوره‌های فعال و اساتید فعال انتخاب و معرفی می شوند.
در جشنواره فناوری دیجیتال هم سعی خدمات و گفتمان مرتبط با فناوری‌های دیجیتالی به نمایش گذاشته می‌شود. مرکز فناوری‌های دیجیتالی، شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه و کلیه واحدهای دانشگاه خدمات و محصولات خود را ارائه خواهند کرد. انجام یک رویداد کار آفرینی تقاضا محور (reverse pitch) از دیگر برنامه‌های جشنواره می‌باشد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برگزاری این جشنواره می‌توانند به وب‌گاه https://digital.ut.ac.ir و برای ارسال آثار و مقاله‌ها به https://next1400.ut.ac.ir مراجعه کنند.


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.