‌بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری در سال ۲۰۲۱‌

۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۴۸۹۲ اخبار حوزه امنیت و فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۱۲۱۱
در دنیای مدرن، تقاضا برای مهندسین کامپیوتر همچنان در حال افزایش است. همه چیز در اطراف ما تغییر شکل می‌دهد، و یک تغییر دیجیتال ایجاد می‌کند.

با گرایش تعداد زیادی از افراد به این حوزه، تعجب‌آور نیست که فناوری تا چه اندازه گسترش یافته و سرعت آن در حال توسعه است. علم کامپیوتر خود به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر یک از مجموعه‌ها متخصص خاص خود را دارند.

علوم کامپیوتر و مهندسی نرم افزار هر دو از شناخته شده ترین بخش‌ها در صنعت فناوری محسوب می‌شوند. محبوبیت این رشته‌ها بدون هیچ‌گونه نشانه‌ای از کاستی در آینده نزدیک همچنان در حال افزایش است. با این حال، علم کامپیوتر خود یک حوزه بسیار گسترده است و برای مطابقت با زمان کنونی، مهم است که بدانید ذهن را در کدام زبان‌های برنامه نویسی متمرکز کنید. تمام زبان‌های ذکر شده از محبوب‌ترین و پر‌کاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی هستند و قطعاً ارزش یادگیری را دارند.

با این وجود، چیزی که تقریباً در همه زمینه‌ها مشترک است، فرآیند نوشتن دستورالعمل‌ها به صورت کد است که معمولاً به آن برنامه‌نویسی می‌گویند که در قلب علوم کامپیوتر قرار دارد و به آن قدرت ایجاد و حذف چیزها را می‌دهد. با رسیدن تعداد زبان‌های برنامه نویسی موجود به سه رقمی، و از آنجا که هر شغل برنامه‌نویسی مجموعه خاصی از الزامات خاص خود را دارد، تشخیص اینکه کدام زبان را باید یاد گرفت بسیار دلهره‌آور است.

در این مقاله لیستی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای یادگیری در سال ۲۰۲۱ ارائه شده است.

۱ ) Python

برای افرادی که از سال ۲۰۲۱ با علم کامپیوتر شروع به کار کرده‌اند، و حتی برای کسانی که تجربه این زبان را دارند، پایتون چیزی است که هر برنامه‌نویس باید با آن راحت باشد. این زبان یک نحو بصری و آسان برای یادگیری دارد که آن را به گزینه‌ای محبوب در بین مبتدیان و حرفه‌ای ها تبدیل می‌کند. زیبایی پایتون این است که بسیار متنوع است، زیرا تقریباً در همه جا قابل استفاده است. خواه بخواهید روی برخی از برنامه‌های پشتیبان یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه کار کنید، یا بخواهید روی برخی از کارهای مرتبط با دانش داده کار کنید، پایتون برای این کارها و بسیاری کارهای دیگر حیاتی است. پایتون در زمینه‌های یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی و سایر زمینه‌های علوم داده زبان مناسب است. علم داده داغ‌ترین موضوع این روزها است، زیرا مشاغل و شرکت‌ها اکنون اطلاعاتی را از تجزیه و تحلیل داده‌ها استخراج کرده و از آن برای رشد بیشتر بازارهای خود استفاده می‌کنند. کتاب‌خانه ها ، مانند TensorFlow، Keras ، Scikit و … ، محاسبات مورد نیاز برای اجرای مدل‌های مختلف را بسیار ارزان و سریع اجرا کرده‌اند.

این تطبیق‌پذیری و در دسترس بودن انواع کتاب خانه‌ها در پایتون منجر به رشد بسیار زیاد تقاضا برای این زبان شده است. پایتون فقط بدون کاهش سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد.

۲ ) JavaScript

JavaScript یکی از زبان‌های پرکاربرد و از زبان برنامه نویسی استاندارد وب محسوب می‌شود. تقریباً در هر وب سایتی که در اینترنت دیده‌اید استفاده می‌شود. جاوا اسکریپت نحوی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد در بخش‌های جلو و عقب وب سایت‌ها مورد استفاده قرار گیرد و انعطاف پذیری و قدرت موجود در آن را نشان دهد. علاوه بر HTML و CSS، جاوا اسکریپت روشی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد نه تنها وب‌سایت های خود را توسعه و طراحی کنند بلکه با افزودن ویژگی‌های کاربردی به عناصر موجود در سایت، وب سایت‌های خود را پویاتر کنند. علاوه بر این، Javascript همچنین زبان اساسی مورد استفاده در چارچوب‌های وب مانندReact ، Vue و Node است که آن را به عنوان پادشاه بی چون و چرای بخش توسعه وب تبدیل می‌کند. وب سایت‌هایی که مرتباً از آنها بازدید می‌کنید، مانند Google ، YouTube و Wikipedia همه با استفاده از JavaScript ایجاد شده‌اند.

۳ ) Java

جاوا یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار محبوب است که اگرچه یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های موجود است اما همچنان بسیار مورد تقاضا است. جاوا اغلب در سازمان‌های بزرگ استفاده می‌شود. همچنین در توسعه اندروید به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به محبوبیتی که برنامه‌های اندرویدی کسب کرده‌اند، جاوا را به داشتن مهارت بسیار مورد توجه، تبدیل می‌کند. به دلیل مقیاس پذیری جاوا، تخصیص حافظه زیاد و عملکرد بالا، شرکت‌هایی مانند آمازون، توئیتر و Adobe چند نام هستند که به همراه یک میلیون مخزن دیگر که در GitHub یافت می‌شوند، در لیست کاربران این زبان برنامه نویسی قرار می‌گیرند.

4) C / C ++

C / C ++ از جمله سریع‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی موجود است که عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. بنابراین این زبان در اکثر سیستم‌های سطح پایین مانند سیستم عامل‌ها، سیستم‌های جاسازی شده، توسعه هسته و غیره استفاده می‌شود و حتی به عنوان یک base در توسعه سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. C / C ++ به دلیل مجموعه گسترده‌ای از کتاب خانه‌ها و ماهیت پایدار، در زمینه‌های توسعه بازی، گرافیک رایانه‌ای، واقعیت مجازی و موارد دیگر نیز نقش بسزایی دارد. شرکت‌هایی مانند Nvidia ، گوگل، مایکروسافت و اپل اغلب در جستجوی توسعه دهندگان C / C ++ هستند.

۵ ) C#

C# یک زبان برنامه نویسی است که توسط مایکروسافت توسعه یافته و در بخش‌های توسعه وب و بازی شهرت زیادی به خود اختصاص داده است. C# بیشترین استفاده را به طور منظم در نرم افزار Unity که یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای بازی است را داشته که برای ساخت بازی‌های ویدئویی 2D و 3D استفاده می‌شود. C# همچنین نقشی بزرگ در ساخت برنامه‌های ویندوز ایفا می‌کند و در قسمت انتهایی وب‌سایت هایی مانندBing ، Visual Studio و غیره استفاده شده است.

۶ ) Golang

Golang که به اختصار "Go" نامیده می‌شود ، یک زبان برنامه‌نویسی می‌باشد که توسط Google ساخته شده است. در چند وقت اخیر، با محبوبیت گسترده مفاهیم چند رشته‌ای و سیستم‌های توزیع شده، Golang کم کم به شهرت می‌رسد. این زبان در حال حاضر یکی از پرکاربردترین زبان‌ها در Silicon Valley است. Go به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی از چند رشته‌ای پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد فرآیندها همزمان اجرا شوند، به همین دلیل از این زبان برای ایجاد پروژه‌هایی مانندKubernetes ،Docker ، Blockchain و غیره استفاده شده است.

۷ ) R

با توجه به اینکه هم علم داده و هم یادگیری ماشینی در صنعت، محبوبیت زیادی کسب کرده‌اند، R زبان برنامه نویسی دیگری است که به عنوان محبوب مورد علاقه کاربران قرار گرفته است. R مانند پایتون ، مجموعه بزرگی از کتاب خانه‌ها و چارچوب‌ها را فراهم می‌کند. این امر R را برای استفاده در توسعه الگوریتم‌های یادگیری ماشین و همچنین ایجاد مدل‌های آماری ایده‌آل می‌کند. هر شرکتی که برای انجام مراحل تجزیه و تحلیل و تجسم به مجموعه بزرگی از داده‌های خود نیاز داشته باشد، به دنبال توسعه دهندگان مسلط به زبان برنامه نویسی R خواهد بود.

۸ ) PHP

علیرغم محبوبیت زیادی که زبان‌هایی مانند پایتون و جاوا اسکریپت در توسعه به دست آورده‌اند، PHP همچنان قوی است و همچنان توسط شرکت‌های بزرگ از جمله فیس بوک‌، یاهو و ویکی پدیا استفاده می‌شود. هنوز تقاضای زیادی برای توسعه دهندگان PHP در بازار وجود دارد، زیرا بسیاری از وب‌سایت‌ها (به ویژه وردپرس ) در سراسر وب با استفاده از PHP به عنوان پایه کار می‌کنند. بنابراین، PHP همچنان به عنوان یک زبان برای یادگیری در سال ۲۰۲۱ انتخاب بسیار خوبی است.

۹ ) Swift

Swift یک زبان برنامه نویسی است که توسط اپل برای ایجاد برنامه‌های iOS توسعه یافته است. این زبان یکی از پرمخاطب‌ترین زبان‌های موجود است، زیرا اپلیکیشن‌های iOS همچنان در بین کاربران بسیار محبوب هستند و اپل همچنان پابرجاست. اگرچه Flutter (دارت) و React Native نیز گزینه‌هایی برای توسعه iOS هستند، اما Swift همچنان بیشترین گزینه مورد استفاده و ترجیح است.

۱۰ ) Kotlin

Kotlin زبانی است که توسط JetBrains توسعه یافته و کار آن حول توسعه برنامه‌های اندروید است. دقیقاً به همین دلیل است که گوگل تصمیم گرفت از کوتلین به عنوان زبان رسمی برای توسعه اندروید نام ببرد و آن را از جاوا بالاتر قرار دهد و از آنجا که اندروید پر فروش ترین سیستم عامل موبایل است، واقعیت اینکه کوتلین یکی از زبان‌های یادگیری در سال ۲۰۲۱ است، تعجب‌آور نیست.

 

منبع خبر

کلید واژه ها: برنامه نویسی


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.