سامانه مدیریت اسناد
سامانه مدیریت اسناد دانشگاه تهران برگرفته از سامانه دی اسپیس(Dspace) است. دی اسپیس نرم افزار متن بازی است که برگرفته از یک پروژه مشترک بین کتابخانه MIT و آزمایشگاه(HP: Hewlett-Packard) میباشد. دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ با بومی سازی دی اسپیس از آن به منظور ذخیرهسازی و نگهداری از اسناد آموزشی دانشجویان و سپس پرونده استخدامی کارکنان و اعضای هیئت علمی به صورت الکترونیکی استفاده نموده است. انواع فایلهای صوتی، تصویری، متنی و هر نوع فایلی که روی رسانههای ذخیره سازی ذخیره میشود را میتوان در این سامانه بایگانی دیجیتال ذخیره سازی و بایگانی کرد. به عبارت دیگر سامانه پرونده الکترونیکی نقش بایگانیها را در فضای مجازی ایفا میکند. ذخیره سازی و سامان دهی و یک پارچه سازی حجم عظیم اسناد به صورت دیجیتال و حذف فرآیند هزینه بر و پر چالش ذخیره سازی کاغذی اسناد از اهداف این سامانه میباشد. |
مزایاو امکانات سامانه:
استفاده از تکنولوژی متن باز
تنوع و سهولت کارکرد
امکان سفارشی سازی و افزودن ویژگیهای مورد نیاز
تعامل با سایر سامانهها (گردش مکاتبات، آموزش، پرسنلی، انتشار تغییرات) جهت پیاده سازی فرآیندهای دانشگاه
بروز رسانی خودکار و مستمر اطلاعات پایه آن از سامانههای مرجع بدون نیاز به ورود اطلاعات در آن
امکان بارگذاری انبوه اسناد به صورت یکباره
آدرس سامانه : https://sdr.ut.ac.ir