شروع در دانشگاه تهران
دریافت شناسه یکتا |
سامانه مدیریت شناسه یکتای دانشگاه تهران در راستای یکپارچهسازی فرایند احراز هویت کاربران در سامانههای مختلف دانشگاه ایجاد شده است. همه کسانی که نیاز به ورود به سامانههای دانشگاه تهران را دارند لازم است این شناسه را دریافت نمایند.
لینک ورود به سامانه: https://utid.ut.ac.ir
پست الکترونیکی |
مرکز فناوری اطلاعات, امکان استفاده از رایانامه (پست الکترونیکی) را در اختیار دانشجویان دانشگاه تهران قرار میدهد. دانشجویان عزیز میتوانند با پرکردن فرم ثبت نام، دارای رایانامه با دامنهی ut.ac.ir شوند.
لینک ورود به سامانه: https://mail.ut.ac.ir
خوابگاه |
اگر شما متقاضی استفاده از خوابگاههای دانشگاه تهران هستید، تنها از طریق این سامانه میتوانید درخواست خود را ارائه نمائید. دانشجویان متقاضی میتوانند پس از انتخاب خوابگاه، ساختمان مورد نظر خود را از میان لیستهای تعیینشده انتخاب کرده و اقدام به رزرو اتاق مورد نظر خود نمایند.
لینک راهنما: https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3576
لینک ورود به سامانه: https://ems.ut.ac.ir
تغذیه |
دانشجویان میتوانند برای رزرو غذا به سامانه تغذیه مراجعه و پس از آن, در مراجعه حضوری به سلف سرویسهای دانشگاه، با در دستداشتن کارت دانشجویی غذای خود را دریافت کنند. برای ورود به سامانه، کاربر باید از طریق نام کاربری و کلمه عبور احراز هویت مرکزی اقدام نماید. به خاطر داشته باشید در رزرو غذا در هر هفته تا یک روز و ساعت مشخص فرصت خواهید داشت.
لینک راهنما: https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3568
لینک ورود به سامانه: https://dininig.ut.ac.ir
دسترسی به اینترنت سریع دانشگاه |
دسترسی به اینترنت پرسرعت به روش Hotspot برای کاربران فراهم شده است.
- هر کاربر به صورت هم زمان حداکثر از دو دستگاه میتواند احراز هویت شده و به اینترنت متصل گردد.
- در صورتی که بیش از مدت زمان مشخص شده (۳۵ دقیقه در Hotspot ) از اینترنت استفادههای نشود سیستم بصورت خودکار شما را از حساب کاربریتان خارج مینماید.
- جهت بررسی وضعیت اتصال به اینترنت، حجم اینترنت باقیمانده، تاریخ شارژ بعدی و یا خروج، آدرس http://internet.ut.ac.ir/status را وارد نمائید.
لینک راهنما: https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/2926
UTVPN |
کلیه دانشجویان دورههای مجازی و تحصیلات تکمیلی که در پست الکترونیک دانشگاه شناسهکاربری و یا شناسه یکتا دارند و قصد استفاده از منابع علمی و سامانههای داخلی نظیر اتوماسیون و… را دارند با استفاده از UTVPNمیتوانند از این خدمات استفاده نمایند.
لینک راهنما: https://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3427
App (موبایل) |
ابزاری برای دسترسی سریع به خدمات مختلف دانشگاه است. نخستین نسخه این سامانه، امکانات زیر را در اختیار شما قرار میدهد:
- آگاهی از آخرین اخبار دانشگاه
- آگاهی از مهمترین رویدادهایی که در بخشهای مختلف دانشگاه برگزار میشود.
- نقشه دانشگاه که امکان یافتن پردیسها، دانشکدهها، خوابگاهها، ساختمانهای اداری و… را با توجه به گستردگی دانشگاه در اختیار شما قرار میدهد. همچنین امکان آگاهی از مسیر سرویسهای فعال دانشگاه هم در این نقشه فراهم شده است.
- آگاهی از وضعیت آموزشی (تقویم آموزشی ترم، درسهای ارائه شده در دانشکده، درسهای ارائه شده توسط اساتید، برنامه درسی و…)
- دسترسی به سامانه تغذیه و بهرهگیری از همه امکاناتی که در این سامانه وجود دارد از طریق موبایل
- آگاهی از تقویم وقایع مربوط به دانشگاه
- احراز هویت و مشاهده تصویر کارت دانشجویی
تلاش ما در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه بر آن است که بهزودی، تمامی خدمات مورد نیاز اساتید، دانشجویان و همکاران دانشگاه را از طریق این سامانه بهصورت یکپارچه در اختیار ایشان قرار دهید.
لینک راهنما: ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3392
لینک نرم افزار: http://it.ut.ac.ir/mobile
سامانه جامع آموزش |
سامانه جامع آموزش، مشتمل بر اطلاعات آموزشی و فردی دانشجویان میباشد که از بدو ورود به دانشگاه و ثبت نام تا فارغ التحصیلی و حتی پس از آن با شما همراه خواهد بود.
لینک ورود به سامانه: https://ems.ut.ac.ir
ثبت نام و پذیرش الکترونیکی |
ازطریق این خدمت، دانشجویان جدید الورود میتوانند اطلاعات خود را مشاهده و نواقص آن را تکمیل نمایند و همچنین مدارک لازم را در سامانه آموزش بارگذاری کرده و تمامی مراحل پذیرش غیرحضوری را کامل نمایند. چاپ "گواهی پذیرش غیرحضوری دانشجو" به منزله اتمام پذیرش غیرحضوری میباشد. کارشناسان آموزش با کنترل اطلاعات و مدارک، دانشجو را پذیرش مینمایند. کنترل دقیق این اطلاعات و رفع نواقص احتمالی باعث میشود تا شما دانشجویان در طول تحصیل دغدغهای در این خصوص نداشته باشید.
لینک ورود به سامانه: https://reg.ut.ac.ir
سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات و فضای مجازی |
با توجه به ایجاد و توسعه سامانههای گوناگون و استفاده فراوان کاربران دانشگاه تهران از خدمات و سامانههای فضای مجازی دانشگاه، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه در راستای افزایش کیفیت خدمات و پاسخگویی شفاف به کاربران، اقدام به راهاندازی سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه کرده است. قابلیت ثبت، ردگیری مشکلات کاربران سامانهها / خدمات و اطلاع از نتایج بررسی مشکلات مذکور از امکانات مهم این سامانه میباشد.
لینک دسترسی به راهنمای سامانهها: https://ithelp.ut.ac.ir/fa
لینک ورود به سامانه تیکتینگ: https://sd.ut.ac.ir/fa