‌اتمام استقرار سامانه جامع کتاب‌خانه های دانشگاه تهران

۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۸ کد : ۱۳۳۸۷ اخبار فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۵۴۴
معاون سامانه های اطلاعاتی مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران از اتمام استقرار سامانه جامع کتابخانه های دانشگاه تهران خبر داد.

 دکتر مصطفی صالحی اظهار کرد: پروژه ی استقرار سامانه جامع کتابخانه های دانشگاه تهران، با هدف ایجاد یکپارچگی اطلاعات سامانه های مختلف مورد استفاده در کتابخانه های واحدها و دانشکده های دانشگاه و کتابخانه ی مرکزی، و ارائه ی خدمات متمرکز با استانداردهای حوزه علم اطلاعات، از دی ماه 1396 آغاز شد.
در این پروژه با همکاری کمیته ی استقرار متشکل از از رؤسا و نمایندگان مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه، کتابخانه مرکزی و نمایندگان شرکت پارس آذرخش، اطلاعات موجود در حوزه ی کتابشناختی و مستندات مربوط به منابع 53 کتابخانه ی دانشگاه، مورد پالایش قرار گرفتند و طی فرآیند تبدیل اطلاعات، به سامانه ی آذرسا منتقل شدند.
تبدیل اطلاعات 1213176 رکورد کتابشناختی و 2061932 رکورد مستندات مربوط به منابع کتابخانه های دانشگاه در شهریور 99 و با تلاش بی وقفه ی کمیته ی استقرار به اتمام رسید.
دکتر مصطفی صالحی افزود: مدیریت پروژه ی استقرار، تحلیل و ارائه ی راه حل در خصوص مشکلات فنی سامانه، پشتیبانی خوب سامانه در حین استقرار و همچنین کمک به پالایش داده های موجود از خدمات درخشان همکاران ما در مرکز فناوری اطلاعات بود که بی شک بدون همکاری ایشان، این پروژه ی بزرگ با کیفیت مطلوب به پایان نمی رسید.

به عنوان معاون سامانه های اطلاعاتی، از خانم مهندس شبیری که مسئولیت اصلی پروژه را بر عهده داشتند، خانم ها میرحسینی، زاد و رضوانی بابت نقشی که در پیشبرد و به ثمر نشستن این سامانه داشتند و همچنین جناب آقای دکتر جعفریان (رئیس محترم کتابخانه مرکزی) و سرکار خانم درخوش همکار کتابخانه مرکزی بابت همراهی و همکاری موثرشان با این مرکز، تشکر می کنم.​‌


( ۵ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.