سیستم‌های عامل از رده خارج؛ تهدیدی جدی علیه امنیت سازمان‌ها

۲۸ دی ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۵ کد : ۱۰۶۴۶ اخبار حوزه امنیت و فناوری اطلاعات
تعداد بازدید:۹۳۷
سالهاست که ویروس‌نویسان و نفوذ گران به‌شدت به استفاده از نقاط ضعف سیستم‌های عامل به ویژه سیستم عامل پرطرفدار Windows روی آورده‌اند. وجود یک نقطه ضعف (Vulnerability) خطرناک در سیستم عامل می‌تواند سبب دور زدن قوی‌ترین نرم‌افزارهای ضدویروس یا دیواره‌های آتش شود!

شرکت مایکروسافت علاوه بر عرضه اصلاحیه فوری در مواقع اضطراری، در سه‌شنبه دوم هر ماه میلادی نیز اصلاحیه‌های امنیتی جدید خود را منتشر می‌کند. کمتر سه‌شنبه دوم ماه میلادی را می‌توان یافت، که مایکروسافت اصلاحیه‌ای “حیاتی” (Critical) برای سیستم عامل Windows عرضه نکرده باشد.
این در حالی است که پشتیبانی این شرکت از سیستم‌های عامل Windows 7 و Windows Server 2008/2008 R2 در ۲۴ دی ماه به پایان رسید و عملاً مایکروسافت عرضه اصلاحیه‌های امنیتی برای این سیستم‌های عامل را متوقف کرده است. بنابراین نفوذ گران با اطلاع از جزئیات نقاط ضعف جدید کشف شده در سیستم‌های عامل پشتیبانی شده که توسط شرکت مایکروسافت منتشر می‌شوند می‌توانند با مهندسی معکوس این نقاط ضعف را در این سیستم‌های عامل از رده خارج نیز شناسایی نموده و از آنها سوءاستفاده کنند.
این شرکت پشتیبانی ضد بدافزار سازمانی خود را از سیستم‌های عامل XP و Server 2003 را از دی ماه ۱۳۹۴ متوقف کرده بود.
ارتقای سیستم‌های عامل قدیمی و از رده خارج به نسخه‌های جدیدتر و قابل پشتیبانی در اسرع وقت توصیه اکید می‌شود.

 

منبع خبر : شبکه گستر


( ۱ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.