برگزاری جلسه میان دوره نشست تعالی سریع برای بهبود فرآیند تأمین کالا در نظام نوین مالی دانشگاه تهران

۲۸ مهر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۷ کد : ۶۴۹۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۲
با حضور معاون اداری و مالی و مدیرکل مالی دانشگاه تهران، جلسه میان دوره نشست تعالی سریع برای بهبود فرآیند تأمین کالا در نظام نوین مالی دانشگاه تهران برگزار شد.

جلسه پیگیری میان دوره‌ای "نشست تعالی سریع برای بهبود فرآیند تأمین کالا در نظام نوین مالی دانشگاه تهران" با حضور معاون اداری و مالی دانشگاه، مدیرکل مالی دانشگاه، ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه و مدیران کارشناسان ذی‌ربط در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۷ در سالن جلسات مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران برگزار گردید.

این جلسه با توضیحات جناب آقای دکتر هاشمی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه در خصوص اقدامات پیشین و هدف از برگزاری اینگونه نشست‌ها آغاز گردید و پس از ایشان، در ادامه هریک از کارشناسان و مدیران گزارشی را از روند انجام اقدامات خویش ارائه نمودند که به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. در ادامه جلسه، به بررسی راهکارهایی که برای پیشبرد اقداماتی که برای بهبود فرآیند تأمین کالا در نظر گرفته شده، اقدام گردید.
از مباحث قابل اشاره در این جلسه می‌توان به موضوع پیاده سازی حسابداری تعهدی در نظام مالی دانشگاه تهران اشاره نمود که دکتر یزدانی در این خصوص اذعان داشتند که با توجه به لزوم استفاده از سیستم حسابداری تعهدی در دانشگاه می‌توان برای بهبود پیاده سازی این موضوع در سطح کل دانشگاه تهران؛ که شایان ذکر است از منظر وسعت با هیچ یک از دانشگاه‌های دیگر کشور قابل مقایسه نیست؛ می‌توان از بیان نظرات و پیشنهادات در قالب‌هایی این چنینی استفاده نمود.
ایشان اضافه نمودند: «دانشگاه تهران با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است و دارای گستردگی است و این موضوع شرایط خاصی را برای دانشگاه ایجاد می‌کند در نتیجه سیستم‌هایی که در سایر دانشگاه‌های کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است پاسخگوی دانشگاه تهران نباشد؛ ولی بررسی سایر سیستم‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند».
ایشان در ادامه فرمایشات خود به این نکته اشاره نمودند که: «بخش تأمین کالا بخش پیچیده‌ای است و همه ارکان درگیر به خصوص بخش مالی باید همکاری کنند و انتقادات و پیشنهادات انتقال پیدا کند تا در آینده بتوان سیستم مناسبی برای تسهیل کار ایجاد شود که در آن همه اعضای این سیستم بتوانند از سیستم استفاده کنند و در عین حال همه ذی نفعان کمک کنند تا سیستم بتواند کار خود را به درستی انجام دهد».
دکتر مطیعی در ادامه جلسه اشاره کردند که: «ما در پیاده سازی سامانه در ابتدای راه قرار داریم و ما این کار را از سال ۹۵ آغاز کردیم و باید به سامانه فرصت داده شود تا بتواند جایگاه خود را ایجاد کند و اینکه الگوهای دیگری که موجود است؛ باید بررسی شود تا به بهبود وضعیت سامانه کمک کند و در انتقاد از سامانه دست روی نقاط ضعفی بگذاریم که قابل ارزیابی و راه حل یابی است».
همچنین ایشان در راستای موفقیت این نشست بیان نمودند: «فایده این جلسات این است که از کلی گویی فاصله می‌گیریم و به شفافیت مسأله ها می‌رسیم».

کلید واژه ها: نشست تعالی سریع


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.